גישור לגירושין

זהו, אי אפשר יותר, החלטתם להתגרש, מה עושים מכאן?
איך בכלל אגיד לו/לה, איזו תגובה אני אקבל? אולי בכלל כדאי קודם כל לגשת עורך דין, ולהגיש תביעה? אני אהיה זה ש"מתחיל", ואז ידי תהיה על העליונה, וכך אוכל להוציא עבורי כמה שיותר.
אתם שהייתם משפחה (ותשארו כזו, גם אם תהפכו למשפחה גרושה), ניהלתם ביחד שותפות, שהיו כרוכים בה עניינים כלכליים ועניינים רגשיים, והילדים הם חלק מהשותפות. כעת אתם לקראת פירוק השותפות, ומדובר במערכת אחת, ב"שמיכה אחת", שאם היא לא תתחלק בצורה הוגנת, ומישהו ישאר "ערום", האחרים יפגעו גם הם.
מי שנותר חלש ופגוע, פוגע היכן שהוא יכול, והפגיעה מאוד כואבת.
במלחמה כולם מפסידים.
הטוב ביותר היה לו יכולתם לדבר באופן ישיר, ולפרק את השותפות בהסכמה, כשהשליטה היא בלעדית בידיכם, והחלוקה נעשית על פי צורכיכם וצורכי ילדיכם.
מעטים הזוגות הנמצאים במשבר הגירושין, והמסוגלים להדבר ביניהם באופן חופשי, ולקבל החלטות לגבי פירוק הקיים מחד, ולגבי החיים בנפרד בעתיד, כשהנכס היקר מכל, הילדים, נשאר נכס משותף.
כאן נכנס המגשר, שאיננו בורר או שופט, אינו מכריע במחלוקות בין בני הזוג, אלא תפקידו לעזור להם לנהל ביניהם משא ומתן ולהגיע להבנות המקובלות עליהם.
בסיומו של הליך הגישור יהיה בידכם הסדר גישור, שיכיל את כל הנושאים עליהם תצטרכו לקבל החלטות, כמו: מזונות ילדים, משמורתם ואחזקתם, הסדרי ראיה, חלוקת רכוש, הסדרת מצב הביניים וכל נושא אחר שיהיה רלבנטי מבחינתכם.
הסדר הגישור יוגש לבית המשפט לקבלת תוקף של פסק דין.